2 comments on “Jordkällare.

  1. Jordkällare. Ett minne från barndomen. Bästa förvaringen av potatis. Minns hur pappa la lutfisken i blöt i jordkällaren. Vinteräpplena förvarades där. Den gav även en liten palt som mig en som jag då tyckte jättestor backe att åka pulka i. En egen uppfinning som jag gjorde var att ta en glasflaska och göra en bana i snön. Sen sprayade jag den med vatten. En slags minirodelbana. Kul hade man utan elektronik.

  2. Ja på den tiden fick man ta vad som fanns, jag gjorde också en rodelbana precis som du för vi hade perfekta förutsättningar på vår tomt, jäklar vad kul det var. 🙂

Kommentera

