5 comments on “Rester av en kolmila.

  1. I Rimbo hade Friluftsfrämjandet en kolmila under ett par år faktiskt. Troligen försvann väl eldsjälen för milan och därmed kolmilan.

    • Det är synd att det försvinner, jag tycker det är så intressant att se och höra hur folk levde förr, lite lustigt när man gick i skolan så spydde man på historielektionerna men idag så har intresset vaknat lite sedan jag började fotografera, inte så jag vill gräva djupt i böcker men så att man får en liten aning om hur det var.

      • Ja precis. Det var ju inte ett ämne man direkt var förtjust i kan jag också säga. Jag tror det hade varit mer intressant om det var mer inrikes. Det är samma för mig. Jag besöker gärna platser med historia bakom sig.

      • Med inrikes menar jag väl mer hur vanligt folk hade det och inte kungligheterna för dom klarade ju sig alltid.

  2. Den lokala historian är otroligt innehållsrik, man hör gubbarna prata om sina föräldrar hur dom hade det och vad dom fick gå igenom för att klara sig, väldigt intressant.

Kommentera

